lördag 10 oktober 2009

Presentation av Unn - vår nya volontär

Hejsan!

Jag heter Unn Rudolfsson och är 20 ar. Jag bor vanligtvis i Stockholm, men befinner mig just nu på Phyllis Memorial i Kenya.

Hemma i Sverige så pluggade jag förra året musik på en folkhögskola, det är ett stort intresse för mig. Det kommer jag antagligen fortsätta med till våren. Men nu ville jag göra något som jag velat göra länge. Få komma till ett barnhem och volontärjobba och därmed få komma ifrån rutinerna i Sverige och göra något helt annat.
Jag har precis kommit hit och det var en lång och spännande resa. Mycket nya intryck. Men det känns jättebra att vara här.
Barnen är jättesöta, men än så länge lite blyga för mig. Men det är ju förstaligt! En helt ny person att lära känna!
Men alla är väldigt snälla mot mig och tar hand om mig. Inget är sig likt hemma.
Jag kommer skriva fler inlägg när jag får tillgång till en dator! Jag ska försöka klura på något jag kan göra med barnen och musik, vad jag har förstått så gillar de att sjunga. Så vi ska nog komma på nått.

Ni får ha det bra hemma i Sverige!
Varma hälsningar från Kenya


ha det bra, kram Unn

1 kommentar:

  1. Hej Unn :)
    Jag är en av de som sitter uppe i Norden och önskar att få komma till phyllis och göra, möta och hjälpa till. Sitter och läser på bloggen och kom över dina ord om musik och sångglada barnhemsbarn.. Hur går det för dig? Går det att få till något musikprojekt? Jag har funderat på om det går att ha något bra musikutbyte eller liknande med barnen, vad är din erfarenhet? Är det något att planera för om jag får chansen att komma ner?
    Jag har själv planerat att gå på musikfolkhögskola nästa höst... Var går du någon stanns?
    Så himla fint att läsa den här bloggen! Keep me updated, så blir jag glad!
    Varm kram
    Sissela Bergmark, för närvarande i vackra, regniga Bergen i Norge
    sissela.bergmark@hotmail.com

    SvaraRadera