lördag 8 oktober 2016

Elin gör sig redo för avresa till barnhemmet!

 Hej allihopa!

Om mindre än en vecka så är det min tur att lämna hösten här i Sverige och få åka ner till Kenya och Phyllis. Jag heter Elin och är 21år, jobbar för tillfället som receptionist inom Polismyndigheten. Där trivs jag väldigt bra då jag dagligen möter väldigt många olika människor som jag får stå till tjänst för. Ett väldigt mångsidigt jobb vilket passar mig perfekt då jag gillar när det händer lite och får känna att man varje dag lär sig något nytt.

Jag har länge velat göra en sådan här typ av resa. Har dock inte hittat ett barnhem som jag tyckt känts rätt. Men när jag fick kontakt med Phyllis så kändes det väldigt bra och nu är det äntligen dax.

Jag hoppas på en lärorik och känslofylld resa med allt vad det kan innebära. Jag vill bidra med mycket skratt och glädje. Samt en massa lek och bus med både barn och personal.

Innan denna resa så har jag haft en loppis, hört av mig till både tidningar och radiokanaler. Tyvärr ingen som riktigt nappat men hänvisade till hemsidan som Phyllis har. Hade även för en vecka sedan ett litet Kenya-party för familj och vänner.

Sista dagarna blir till att packa ihop det sista och sen är det raka vägen ner till Phyllis. Resfebern är värre än någonsin.

Kramar,
Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar