tisdag 10 december 2013

Hej igen, från en fd volontär

Hej igen min kära blogg! Äntligen har det blivit dags för att resa tillbaka till Kenya och Phyllis. Det ska bli så otroligt kul att träffa alla barnen och de vuxna som arbetar för att Phyllis ska gå runt igen. Jag har saknat dem varenda dag sedan jag reste tillbaka till Sverige i april. Denna gång reser jag inte ensam. Jag har med min sambo Emeli samt min mamma Monica. De kom och hälsade på mig när jag var volontär i januari och det ska bli riktigt kul att de ska få spendera tid med barnen ännu en gång. Just nu är det ett evigt packande. Det ska med badkläder som ska användas vid resan till Mombasa, vi har köpt med oss massor med spel, filmer och övrigt pyssel. Så det är fullproppade väskor som ska checkas in. För några veckor sedan så fick jag hem några brev ifrån barnen. Fortfarande, efter mer än 6 månader sedan jag reste hem, så ställs frågan ”Have you shaved your beard?” från barnen =) Samt att frågan om jag saknar ugali kommer upp. På både frågorna kan jag svara, Ja. Jag har rakat mig samt att jag (tro det eller ej) saknar ugali. Jag tänkte att jag skulle lägga upp lite blogginlägg och bilder under vår tid i Kenya så att man kan bidra med att hålla er intresserade uppdaterade. Vi hörs av snart igen. Vänliga hälsningar Uncle Tobias

1 kommentar:

  1. Hej!
    Linda heter jag och läser sista året på Karlstad Universitet,tillsammans med min vän, Sophie. Vi studerar turism och har valt ämnet volontärturism till vår avslutande C-uppsats då vi tycker det är ett mycket intressant ämne. Vi letar nu efter volontärer som är aktiva eller har varit aktiva inom området för att kunna få en insikt gällande volontärarbete. Vi undrar därför om vi skulle få intervjua dig genom att ställa några frågor via mail om du har någon möjlighet? Du som person och organisationen kan vara offentlig eller anonym i uppsatsen.
    Detta skulle uppskattas oerhört!

    Med vänliga hälsningar

    Linda Beäff & Sophie Myhr

    SvaraRadera