söndag 11 mars 2012

Andrés avskedsinlägg

Hej,
 
Då har jag varit hemma i Sverige i en vecka och kommit in i den svenska vardagen. Men innan jag landade i Sverige tillbringade jag en vecka på Phyllis efter Ugandaresan. Den sista veckan inledes med ett nytt bakprojekt denna gång i form av en rulltårta. Detta projekt tog jag mig an själv och kanske därför det inte blev lika lyckat som de övriga kakorna vi bakat på Phyllis. Rulltårtan blev inte så rund och inte så mycket som jag tänkt mig, inte alltid så lätt att räkna ut hur mycket man ska göra för att det ska räcka till 120 barn, dock försvann den fort efter serveringen. Den var "sweet" som barnen säger om allt som smakar bra.
 
Det är mycket jag varit med om under mina 12 veckor på Phyllis. Det är mycket intryck och upplevelser jag varit med om under min tid som volontär. Det har varit mycket aktiviteter där vissa saker står ut. Barnens glädje av att besöka flygplatsen och glädjen att diska efter en bakdag är några av dem. Barnen kommer alltid ha en plats i mitt hjärta och jag kommer definitivt försöka åka tillbaka någon dag för att se hur det går för alla barnen.
 
Kram
André

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar