måndag 23 januari 2012

Senaste från veckan som gått

Hej hej!

Ännu en vecka har svichat förbi. Det märks att skolan har satt igång för de pluggas flitigt på kvällarna och idag har många av dem suttigt hela dagen och gjort exams.

Jag har så svårt att förstå mig på tiden här för ena stunden när barnen är i skolan kryper den fram och i nästa stund när de kommer hem så vet jag inte var timmrna tar vägen. Tur att här finns en underbar personal och att de som har gått ut primary är hemma i väntan på att bli antagna till high school. Jag måste säga att de är mycket flitiga och gör det flesta dagliga sysslorna här. Så igår bestämde jag mig för att ta ut dem på en liten belöningsrunda för att de har varit så duktiga både i skolan och hemma. Vi besökte en ny pool som sammy tipsade om och sedan avslutades dagen på Gilanis, en resturantkedja. Jag har banne mig aldrig sett någon äta så mycket som tjejerna i detta sällskap.

Denna vecka har jag varit den enda svensktalande varelse här då André har tagit en tripp till Kilimanjaro och jag önskar han lycka till och jag hoppas att han vinkar till oss från Kilimanjaros topp.

I övrigt så hade vi ett Café i söndags. Det bakades så det stod härliga till. Efter runt 40 begåvade bagare hade gjort sitt jobb lyckades vi skapa ett urval bestående 4 olika sorters kakor (chokladbollar, kokostoppar, sockerkaka och en peanut-chocolate cake).

Ha det bra och ses om en vecka.
Kram Linn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar