måndag 29 november 2010

Tva veckor kvar

Tva veckor kvar tills jag aker hem och det kanns. Idag aker nagra i personalen hem eftersom de har semester da barnen har lov. Det var jobbigt att saga hejda till Sarah, Rachel, Maurice och James. De har alla fatt en plats i mitt hjarta. Jag hoppas vi har mojlighet att halla kontakten pa nagot satt. De har ju mobiltelefon!

Jag tog ur mina rasta haromdagen och i dag var jag hos "frisoren". Det vill saga atta tjejer stylade mitt har i minst 1,5 timme. Aven en kille var dar och fixade lite. De tycker ocksa om att ta i det mjuka, lena haret. Till slut var jag fardig och hade da platt har med hjalp av vatten med tio klammor lite har och dar. De sjasade ivag mig att titta i spegeln. Saklart var jag fin.

Harlige John Kamau, klass 1, kommer alltid fram med ett stort leende nar han ser mig och halsar. Ibland sitter vi tillsammans pa kvallen och da stryker han min bara arm. Den ar sa len, sager han. Jag ar glad att hans engelska har forbattrats sa han kan saga nagra meningar till mig. Hur ska jag kunna saga hejda till en san kille?

Jag far inte skara gronsaker langre. Det gor tjejerna. Vissa slogs nastan haromdagen for att fa en kniv att skara tomater och graslok. Vitkalen ges till de storre tjejerna. Nar jag skar graslok haromdagen sa de "Cutting smart, aunt." Smart passar till allt. Efter stylandet av haret var det "You look smart, aunt." De ville gora mig beautful, men nar jag sa att jag val redan ar beautiful, sa de att de menar "even better". Tackar!

Ja... Det blir tufft att lamna dem, men tanken ar saklart att komma tillbaka nagon gang. De kommer alltid att finnas hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar